ТАРМО+ЛАРАРО ИНТЕРФЕЙС +УРИЛМАЛАРИ

    Фирма ривожланишининг ани= бир бос=ичида яратилган локал щисоблаш тармо\и ва=т ытиши билан барча фойдаланувчиларнинг талабларини =ондира олмайди ва унинг функсионал имкниятларини ва у =амраб олган щудудни кенгайтириш талаби пайдо былади.

    Фирмани енг турли былимларида ва филиалларида турли ва=тларда пайдо былган турли хил ЛХТ ларини фирма ичида бирлаштириш зарурати пайдо былиши мумкин. Бундай бирлаштириш щеч былмаганда бош=а тизимлар билан =ийматлар алмашишни таш=ил етиш учун баъзида керакдир.

Керакли маълумот ресурсларига чи=ишга былган интилиш ЛЕДГ ни ю=о\иро= даражадаги тармо=ларга улашни талаб етиши мумкин.

    Тармо=дарни бир-бири билан ызаро улаш учун тармо=лараро интерфейс сифатида такрорлагичлар, кыприклар, маршрутловчи ва шлюзлар ишлатилади.

    Такрорлагичлар (репитор) електр сигналларни кучайтирувчи ва сигнални узо= масофага узатишда унинг шаклини ва амплитудасини са=лашни таъминлайдиган =урилмадир. Такрорлагичлар очи= тизимларнинг ызаро щаракат моделининг каналли даражалари баённомалари билан тавсифланади, фа=ат ОСИ физик даражадаги (каналли ва ундан ю=ори даражалардаги бир хил бош=ариш баённомалари билан) баённомалар билан фар= =илувчи тармо=ларни бирлаштириши мумкин ва фа=ат =ийматлар пакетларини =айта таш=ил етишни бажариб, бу билан ыз навбатида уланадиган тармо=ларни електр муста=иллигини ва сигналларни щола=итларнинг таъсиридан щимоя =илишни таъминлайди. Кучайтиргичларни ишлатиш тармо=нинг бир нечта сегментларини умумий =исмга бирлаштириб, битта тармо=нинг узунлигини кенгайтириш имконини беради. Кучайтиргични ырнатишда ало=а линиясида физик узулиш содир былади, бунда сигнал бир томондан =абул =илинади, =айта таш=ил етилади ва ало=а линиясининг бош=а =исмига ёъналтирилади.

    Кыприклар (бридге) ОСИ тармо=ди даража баённомалари билан тасбирланади, олувчиларнинг адресларига мос равишда маълумотли пакетларни филтрлашни бажариб, тармо=ди ва ундан ю=ори даражаларда маълумотларни узатишнинг бир хил баённомаларини ишлатувчи тармо=дар ыртасидаги трафикни (=ийматларни узатишни) ростлайди.   

    Кыприк турли топологияли, лекин бир типли тармо=ли операсион тизимлар бош=аруви остида ишлайдиган тармо=ларни бирлаштириши мумкин. Кыприклар локал ва узо=лашган былиши мумкин. Локал кыприклар мавжуд былган тизим доирасида чекланган щудудда жойлашган тармо=дарни бирлаштиради. Узо=лашган кыприклар щудуд жищатдан тар=алган тармо=дарни, таш=и ало=а каналларини ва модемларини ишлатиб бирлаштиради.

    Маршрутловчилар (роутер) ОСИ баённомаларини транспортли даражасида тавсифланади ва пунктлари функсияларини бажаради ва манти=ий бо\ланмаган тармо=дарнинг (ОСИ нинг сеансли ва ундан ю=ори даражаларида бир хил баённомаларга ега былган) уланишини таъминлайди; улар ахборотни тащлил =илади, унинг кейинги енг яхши ёълини ани=дайди, уни бош=а тармо=да мослаштириш ва узатиш учун баъзи бир баённомали ызгартиришдарни бажаради, керакли манти=ий канал яратади ва вазифаси быйича ахборотни узатади. Маршрутловчилар сервиснинг етарлича мураккаб даражасини таъминлайди: улар, масалан, тармо=ни турли хил мурожаат =илиш усуллари билан улашлари мумкин, ахборотлар жуда юкланган линияларни четлаб ытиб ало=а линиясидаги юкламаларни =айта та=симлашлари мумкин ва б.

    Шлюзлар (гатеwай) ОСИ нинг турли баённомаларини унинг щамма даражаларида ишлатувчи щисоблаш тармо=ларини бирлаштириш имконини берувчи =урилмадир; улар ОСИ моделининг барча еттита бош=ариш даражаси учун баённомали ызгартиришларни бажаради. Маршрутловчи вазифалардан таш=ари улар маълумотли пакетларнинг форматини ызгартириш ва уларни =айта кодлашни щам бажаради, бу бир жинсли былмаган тармо=ларни бирлаштиришда жуда мущимдир.

    Кыприклар, маршрутловчилар ва шлюзлар локал щисоблаш тармо\ида бу, одатда, дастур таъминотли ва =ышимча ало=а аппаратурали махсус ажратилган ЭЩМ лир.

Hosted by uCoz