Фирма
ривожланишининг
ани= бир бос=ичида
яратилган локал
щисоблаш тармо\и
ва=т ытиши билан
барча фойдаланувчиларнинг
талабларини =ондира
олмайди ва унинг
функсионал имкниятларини
ва у =амраб олган
щудудни кенгайтириш
талаби пайдо былади.
Фирмани
енг турли былимларида
ва филиалларида
турли ва=тларда
пайдо былган турли
хил ЛХТ ларини
фирма ичида бирлаштириш
зарурати пайдо
былиши мумкин.
Бундай бирлаштириш
щеч былмаганда
бош=а тизимлар
билан =ийматлар
алмашишни таш=ил
етиш учун баъзида
керакдир.
Керакли
маълумот ресурсларига
чи=ишга былган
интилиш ЛЕДГ ни
ю=о\иро= даражадаги
тармо=ларга улашни
талаб етиши мумкин.
Тармо=дарни
бир-бири билан
ызаро улаш учун
тармо=лараро интерфейс
сифатида такрорлагичлар,
кыприклар, маршрутловчи
ва шлюзлар ишлатилади.
Такрорлагичлар
(репитор)
електр сигналларни
кучайтирувчи
ва сигнални узо=
масофага узатишда
унинг шаклини
ва амплитудасини
са=лашни таъминлайдиган
=урилмадир. Такрорлагичлар
очи= тизимларнинг
ызаро щаракат
моделининг каналли
даражалари баённомалари
билан тавсифланади,
фа=ат ОСИ физик
даражадаги (каналли
ва ундан ю=ори
даражалардаги
бир хил бош=ариш
баённомалари
билан) баённомалар
билан фар= =илувчи
тармо=ларни бирлаштириши
мумкин ва фа=ат
=ийматлар пакетларини
=айта таш=ил етишни
бажариб, бу билан
ыз навбатида уланадиган
тармо=ларни електр
муста=иллигини
ва сигналларни
щола=итларнинг
таъсиридан щимоя
=илишни таъминлайди.
Кучайтиргичларни
ишлатиш тармо=нинг
бир нечта сегментларини
умумий =исмга
бирлаштириб, битта
тармо=нинг узунлигини
кенгайтириш имконини
беради. Кучайтиргични
ырнатишда ало=а
линиясида физик
узулиш содир былади,
бунда сигнал бир
томондан =абул
=илинади, =айта
таш=ил етилади
ва ало=а линиясининг
бош=а =исмига ёъналтирилади.
Кыприклар
(бридге)
ОСИ тармо=ди даража
баённомалари
билан тасбирланади,
олувчиларнинг
адресларига мос
равишда маълумотли
пакетларни филтрлашни
бажариб, тармо=ди
ва ундан ю=ори
даражаларда маълумотларни
узатишнинг бир
хил баённомаларини
ишлатувчи тармо=дар
ыртасидаги трафикни
(=ийматларни узатишни)
ростлайди.
Кыприк
турли топологияли,
лекин бир типли
тармо=ли операсион
тизимлар бош=аруви
остида ишлайдиган
тармо=ларни бирлаштириши
мумкин. Кыприклар
локал ва узо=лашган
былиши мумкин.
Локал кыприклар
мавжуд былган
тизим доирасида
чекланган щудудда
жойлашган тармо=дарни
бирлаштиради.
Узо=лашган кыприклар
щудуд жищатдан
тар=алган тармо=дарни,
таш=и ало=а каналларини
ва модемларини
ишлатиб бирлаштиради.
Маршрутловчилар
(роутер) ОСИ
баённомаларини
транспортли даражасида
тавсифланади
ва пунктлари функсияларини
бажаради ва манти=ий
бо\ланмаган тармо=дарнинг
(ОСИ нинг сеансли
ва ундан ю=ори
даражаларида
бир хил баённомаларга
ега былган) уланишини
таъминлайди; улар
ахборотни тащлил
=илади, унинг кейинги
енг яхши ёълини
ани=дайди, уни
бош=а тармо=да
мослаштириш ва
узатиш учун баъзи
бир баённомали
ызгартиришдарни
бажаради, керакли
манти=ий канал
яратади ва вазифаси
быйича ахборотни
узатади. Маршрутловчилар
сервиснинг етарлича
мураккаб даражасини
таъминлайди: улар,
масалан, тармо=ни
турли хил мурожаат
=илиш усуллари
билан улашлари
мумкин, ахборотлар
жуда юкланган
линияларни четлаб
ытиб ало=а линиясидаги
юкламаларни =айта
та=симлашлари
мумкин ва б.
Шлюзлар (гатеwай) ОСИ нинг
турли баённомаларини
унинг щамма даражаларида
ишлатувчи щисоблаш
тармо=ларини бирлаштириш
имконини берувчи
=урилмадир; улар
ОСИ моделининг
барча еттита бош=ариш
даражаси учун
баённомали ызгартиришларни
бажаради. Маршрутловчи
вазифалардан
таш=ари улар маълумотли
пакетларнинг
форматини ызгартириш
ва уларни =айта
кодлашни щам бажаради,
бу бир жинсли
былмаган тармо=ларни
бирлаштиришда
жуда мущимдир.
Кыприклар, маршрутловчилар
ва шлюзлар локал
щисоблаш тармо\ида
бу, одатда, дастур
таъминотли ва
=ышимча ало=а аппаратурали
махсус ажратилган
ЭЩМ лир.